Sunday, June 17, 2012

Stylistic Transformation for Eng test MVSc Entrance


Stylistic Transformation
Not only . . . but also
(၁) ဝါက်ႏွစ္ပိုင္းတြင္ မတူတာႏွစ္ခုအနက္ တစ္ခုေရွ့မွာ not only ထားၿပီး အျခားတစ္ခုေရွ့တြင္ but also ထားဆက္ပါ။
(၂) တူသည့္ စကားစုႏွစ္ခုမွ တစ္ခုကို ျဖဳတ္ပါ။
(၃) မတူေသာ ႏွစ္ခုကို ဆက္လွ်င္ but also ေနာက္က Subj: ၏ အနည္း/အမ်ား ကို ၾကည့္ၿပီး သင့္ေလွ်ာ္သည့္ Verb ႏွင့္ တြဲဖက္သံုးစြဲပါ။
Eg:     The young girl is playful. She is also talkative.
          The young girl is not only playful but also talkative.

By the time <=> When
(၁) By the time အစား When ထားၿပီး ေရးပါ။
(၂) ဝါက်ေတြကို မူလ အတိုင္း ေရးပါ။
Eg:     By the time the train arrived, we had already bought the tickets.
          When the train arrived, we had already bought the tickets.

When clause <=> V-ing phrase
(၁) When ႏွင့္ Subj: ကုိ ျဖဳတ္ပါ။
(၂) Verb ကို V-ing ေျပာင္းပါ။
(၃) က်န္ဝါက်ပိုင္းကို ေနာက္က ဆက္ေရးပါ။
(၄) အျခားဝါက်မွ (Pronoun) နာမ္စားကို မူလဝါက်မွ (Noun) နာမ္ျဖင့္ အစားထိုးေျပာင္းပါ။
Eg:     When the children heard the bell, they shouted with joy.
          Hearing the bell, the children shouted with joy.

Adj-er + than <=> not as + Adj + as
(၁) ေပးထားေသာ ဝါက်၏ အဆံုးရွိ (Noun) နာမ္ႏွင့္ စေရးပါ။
(၂) (Verb to be) ေနာက္မွ (not) ထည့္ပါ။
(၃) (Adj-er) သ႑ာန္ကို (Adj) ႐ိုး႐ိုးသ႑ာန္ ေျပာင္းပါ။
(၄) ၄င္း (Adj) ကို (as…as) ၾကားမွာထားၿပီး  ေနာက္ ဆက္ေရးပါ။
(၅) ဝါက်အဆံုးမွာ မူလဝါက်၏ အစရွိ (Noun) နာမ္ ဆက္ေရးပါ။
မွတ္ခ်က္- (-er) သ႑ာန္မေျပာင္းႏိုင္လွ်င္ more ႏွင့္ တြဲသံုးပါ။
Eg(1): Nyi Nyi is taller than Ko Ko.
          Ko Ko is not as tall as Nyi Nyi.
Eg(2): Silver is not as valuable as gold.
          Gold is more valuable than silver.

Both . . . and
(၁) ဝါက်ႏွစ္ခုတြင္  မတူေသာ (Subj:) ႏွစ္ခု(သို့) (Obj:) ႏွစ္ခုကို (both – and) ႏွင့္ဆက္ပါ။
(၂) ဝါက်ႏွစ္ခုတြင္ တူေသာ အပိုင္းႏွစ္ခုမွ တစ္ခုသာ ယူဆက္ပါ။
(၃) (Both – and) ႏွင့္ ဆက္ပါက (verb) ႀကိယာသည္  (plural form) အမ်ားကိန္း သ႑ာန္သာ ျဖစ္ရပါမည္။
Eg:     Physics is a science subject. Chemistary is a science subject.
          Both Physics and Chemistary are science subjects.

Nouns in Apposition
(၁) ဝါက်ႏွစ္ေၾကာင္းတြင္ (Noun+be+Noun) ရွာပါ။
(၂) (Noun+be) ကို ျဖဳတ္ပါ။ ေနာက္ဆံုး က်န္ေသာ (Noun) နာမ္ စကားစုကို အဓိက ပင္မဝါက် (Main Sentence) တြင္ ရွိေသာ သက္ဆုိင္ရာ (Noun) နာမ္ေနာက္က (,) ခံ၍ ကပ္ဆက္ေပးပါ။
(၃) ဝါက် ထိပ္မွာရွိေသာ (Noun) ကို အထူးျပဳဆက္လိုေသာ္ အထူးျပဳ (Noun) နာမ္စကားစု၏ ေရွ့ႏွင့္ေနာက္က (,) တစ္ခုစီ ခံသံုးပါ။ ဝါက်၏ အဆံုးမွာ ရွိေသာ ကို အထူးျပဳလိုပါက (Noun) ႏွစ္ခုၾကားတြင္ (,) တစ္ခုသာ ခံဆက္ရမည္။
(i)           Noun, Noun, ………………………………………..
(ii)          ………………………………………, Noun, Noun.
Eg:     Rice is our staple food. Rice grows well in Myanmar. (Main Sentence)
          Rice, our staple food, grows well in Myanmar.

Either . . . or
(၁) ဝါက်ႏွစ္ပိုင္းတြင္ မတူသည့္ အရာႏွစ္ခုကို တစ္ခုစီေရွ့က either ႏွင့္ or ထားဆက္ပါ။
(၂) တူသည့္ အရာမ်ားအနက္ တစ္ခုျဖဳတ္ၿပီး တစ္ခုျပန္သံုးပါ။
Eg:     Win is using the phone, or Lin is using the phone.                                                      
          Either Win or Lin is using the phone.
မွတ္ခ်က္- (Verb) ႀကိယာကို (or) ေနာက္က နာမ္ အနည္း/အမ်ားကို ၾကည့္၍ ဆီေလ်ာ္ေအာင္သံုးပါ။

Neither . . . nor
(၁) ဝါက်ႏွစ္ပိုင္းတြင္ မတူသည့္ အရာ(၂)ခုကို တစ္ခုစီေရွ့မွာ neither ႏွင့္ nor ထည့္ပါ။
(၂) တူသည့္အပိုင္း(၂)ခုမွ တစ္ခုသာယူပါ။
(၃) (Verb) ႀကိယာကို  အျငင္းသ႑ာန္မွ (Affirmative) အဟုတ္သ႑ာန္အျဖစ္ ေျပာင္းပါ။
(၄) (nor) ေနာက္မွာရွိသည့္ (Noun) နာမ္၏ အနည္း/အမ်ားႏွင့္ (Person) ပုဂၢိဳလ္ကို ၾကည့္ၿပီး ဆီေလွ်ာ္သည့္ (Verb)  ႀကိယာကို အသံုးျပဳပါ။
Eg:     We cannot speak French. We cannot speak German.
          We can speak neither French nor German.

No sooner  . . . than
(၁) As soon as အစား No sooner ထည့္ပါ။
(၂) မူလဝါက် (subj:) ေနာက္က had ကို (subj:) ေရွ့သို့ ပို့ေပးပါ။
(၃) ဝါက် အလယ္တြင္ရွိေသာ (,) အစား (than) ထားပါ။
(၄)  ဝါက်အပိုင္းသည္ ေနာက္မွာရွိလွ်င္ ေရွ့တင္ၿပီးမွ No sooner နွင့္ ေျပာင္းေရး။
(၅) အကယ္၍ (subj: + had + V3)  မဟုတ္ဘဲ (subj: +V2) ျဖစ္လွ်င္ (did+subj:+V1) ေျပာင္းေရးပါ။
(၆) ဝါက်တြင္(just) ပါလွ်င္ျဖဳတ္ပါ။ ဝါက်အလယ္တြင္(when) ပါလွ်င္ (than) ႏွင့္ အစားထိုးေရး။
Eg(1): They had just arrived at the airport when the plane left.
          No sooner had they arrived at the airport than the plane left.
Eg(2): She went to bed as soon as she reached home.
          No sooner did she reach home than she went to bed.

The + more / less / -er . . . , The + more / less / -er
(၁) ဝါက်ရွိေသာ အဆက္ပုဒ္မ်ား (when, As, And, If ) စသည္ စကားလံုးမ်ား ျဖဳတ္ပါ။
(၂) ဝါက်ႏွစ္ပိုင္းမွ (Adj) ႏွင့္ (Abverb) မ်ားရွာၿပီး (-er) သ႑ာန္ေျပာင္း၍ (The) ႏွင့္တြဲပါ။ ဝါက်တစ္ပိုင္းစီ၏ ေရွ့သို့ပို့ေပးပါ။
(၃) (-er) သ႑ာနေျပာင္းမရပါက၊ (more) ႏွင့္တြဲသံုးပါ။
(၄) (Adj) သည္ (Noun) နာမ္ အထူးျပဳျဖစ္လွ်င္ (Noun) ပါတြဲ ၿပီးပို့ပါ။
(၅) ဝါက်အလယ္မွာ (,) ခံေပးပါ။
Eg:     As the boy grew older, he became stronger.
          The older the boy grew, the stronger he became.

It is/ was + Noun/ Noun Group + who/ that clause
(၁) ျပန္ေရးရမည့္ဝါက်ကို (It is/ was) ႏွင့္စပါ။
(၂) အထူးျပဳရမည့္ (Noun/ Noun Group) နာမ္၊ နာမ္စကားစုကို ေနာက္ကဆက္ေရးပါ။
(၃) သည္ လူဆိုလွ်င္(who) သက္မဲ့အရာဝတၳဳႏွင့္ တိရစာၦန္ ျဖစ္လွ်င္ (that) ႏွင့္ဆက္ေရးပါ။
(၄) မူလဝါက်မွ က်န္ေသာအပိုင္းကို (who/ that)  ေနာက္ဆက္ေရးပါ။
Eg(1): Fabricius discoverde the valves of the veins.
          It was Fabricius who discovered the valves of the veins.
Eg(2): Favricius discovered the valves of the veins.
          It was the valves of the veins that Fabricius discovered. 

Active and Passive Voice
Eg(1): Capillaries gather impurities from the body. (Active)
          Impurities are gathered from the body by capillaries. (Passive)
Eg(2): Hindley and Ellen treated Heathcliff badly. (Active)
          Heathcliff was badly treated by Hindley and Ellen. (Passive)
Eg(3): We can see wheels with teeth on any bicycle. (Active)
          Wheels with teeth can be seen on any bicycle. (Passive)
Eg(4): People use wheels today for many purposes. (Active)
          Wheels are used today for many purposes. (Passive)
Study the following table.

No
Tenses
Active
Passive
1
Simple Present
V1 (s, es)
am, is, are  +   V 3

2
Simple Past
V2
was, were  +  V3
3
Simple Future
will, would,shall, should
can, could, may, must    +  V1
will, would,shall, should
can, could, may, must   +  be + V3
4
Present Continuous
am,is , are + V-ing
am, is, are + being  + V3
5
Past Continuous
was, were + V-ing
was, were + being  + V3
6
Present/Past Perfect
has, have, had + V3
has,have, had  +  been + V3


(Subject) ျပဳလုပ္သူကုိ အဓိကထား ဦးစားေပးေရးလိုေသာ္ (verb) ႀကိယာကို (Active Voice) ပံုစံျဖင့္ ေဖာ္ျပရပါသည္။ အကယ္၍ (Object or Receiver of the action) ျပဳမူျခင္းကို ခံရသူကို အဓိကထား ဦးစားေပး ေျပာလို၊ ေရးလိုပါက (Verb) ႀကိယာကို  (Passive Voice) ပံုစံျဖင့္ ေဖာ္ျပေရးသားရပါသည္။

No comments:

Post a Comment